čtvrtek 2. července 2015

Knižní přírůstky za květen a červen

Po dvou měsích vás vítám na mojí "chvástačce". Nebudu se na úvod vykecávat, protože toho je opravdu hodně, tak pojďme na to. 

Svět knihy

Čím jiným začít než Světem knihy, na kterém jsem strávila dva dny a skvěle si ho užila. Navštívila jsem spoustu stánků, přednášek, besed s autory a dvou křtů knih. Koupila jsem si šest knih. Stalkera od Larse Keplera, další díl napínavých detektivek dvou švédkých autorů, na který jsem se už dlouho těšila, protože Kepler je můj oblíbený autor a opět mě nezklamal. Recenze zde. Další knihou, kterou jsem si plánovala koupit, jsou Legendy české fantasy II. První díl jsem kdysi četla a přivedl mě k četbě českých autorů fantastiky, takže jsem druhý díl moc chtěla, i proto že je v něm příběh ze světa série Kladiva na čaroděje, kterou mám moc ráda, a příběh Pavla Renčína, který je také můj oblíbený autor. Ve sborníků jsou vlastně nové příběhy ze zavedených světů různých autorů. Terra Nullius (alternativní biologie a transhumanismus) a Capricorn 70 (space opera) jsou obojí antologie českých autorů, které nedávno vyšly, mají krásnou obálku (hlavně Terra Nullius) a strašně mě lákaly už od té doby co jsem věděla že vyjdou. Asi 4x jsem se na ně byla podívat a nakonec je koupila, což je mi podobný, prostě si je nemůžu koupit hned všechny. Nejvíc mě štve Terra Nullius, pro kterou jsem se vrátila až po křtu a tudíž jí mám bez podpisů. Válka pláství od Josefa Pecinovského byla také plánovaná, mám všechny předchozí díly a tohle je závěrečný díl celé série.


Konečně jsem si pořídila látkový obal na knihy (ten s nápisy vedle Legend české fantasy), ze kterého mám obrovskou radost a časem si určitě pořídím další. Na Světě knihy jsem se bavila přímo s majitelkou firmy, která obaly vyrábí, byla hodně ochotná a milá, pomohla mi vyzkoušet obaly na různé knihy, které jsem měla s sebou. Bavily jsme se i o obalu na menší paperbacky, které zatím nevyrábí, ale díky mě možná začne a bylo by to super, protože paperbacky se snadno zničí. U obalu a pod knihama potom vidíte úžasné pohlednice a sešity, které mám všechny podepsané od malířky Marie Brožové, která maluje obrazy pastelkama. Některé jsou sice dost přeplácené a ulítlé, ale některé jsou opravdu krásné. Jeden obraz malovala přímo na Světě knihy a před několika lety (snad 10) jsem jí potkávala v různých městech, kde vystavovala své obrazy na ulici, většinou někde u zámků nebo u jiných kulturních památek, proto jsem měla obrovskou radost když jsem tam na ní narazila. Prodává i záložky do knih, kalendáře, diáře... Doporučuji mrknout sem a sem. A poslední věcí, kterou jsem si koupila, bylo jedno číslo XB-1 a dvě starší jsem dostala zadarmo. Zbytek věcí, co jsem si odnesla, jsem už dostala zadarmo, starší vydání některých časopisů, ediční plány, reklamní letáčky, záložky, které mám nahromadě s jinými, proto je nemám na fotce, protože netuším které to byly. Toho Bulletinu se nelekejte, byla jsem na přednášce o současným egyptských povídkách a rozdávali to tam, myslela jsem že tam bude něco o knihách ale není, takže poletí do popelnice, protože tam bohužel nic moc zajímavého není.

Další knižní přírůstky


V květnu jsem si ještě krom knih ze Světa knihy koupila Vlčici od Zdeňka Žemličky, protože mám všechny další díly a nechtěla jsem je číst, dokud nebudu mít první díl. Sice nedávno vyšel v novém vydání, ale na mě to bylo dost drahé, takže jsem si radši sehnala první vydání za pár korun. V červnu jsem si potom nakoupila další knihy z edice Pevnost, protože jsem je našla opravdu levně. Více o edici Pevnost se můžete dočíst tady


Jeruzalémský masakr od Ondřeje Neffa je desátým dílem Agenta JFK, který jako jediný je nemožné sehnat za rozumnou cenu. Navíc jsem četla že je to nejhorší díl celé série a nebyla jsem ochotná do něj investovat, i když máme jinak agenta kompletního. Jenže co se nestalo, šla jsem do malého knihkupectví v malém městě, a tam jako jediný díl agenta měli zrovna tenhle... Navíc mě majitel/prodavač pár let zná a dal mi knížku jen za polovinu doporučené ceny. No co vám budu povídat, měla jsem fakt štěstí a docela i radost (tu měl hlavně přítel, protože ten díl strašně chtěl). Já měla radost hlavně z kompletní sbírky.  
Armagedon ve slevě od Seanan McGuire jsem koupila jako přílohu Pevnosti. Dlouho jsem váhala zda jí vzít, protože jde sice o městskou fantasy, kde se loví příšery, což se mi zamlouvá, ale hlavní hrdinkou je žena, takže jsem se bála nějaké ujeté slaďárny. Jenže mě tohle téma baví a o moc knihách na tohle téma nevím, tak jsem se rozhodla to zkusit. (Pokud někdo ví o takových knihách, tak sem s doporučením. Ale jak říkám, mám radši něco na způsob seriálu Supernatural, než příběhy s hrdinkou, která chodí/spí s anděly, upíry, vlkodlaky apod.)

Technika od Neala Ashera jsem měla v červnovém Knihobitovi, více zde.



Jelikož snad každý den vařím, protože už nebydlím s rodiči a polotovarů a jídel z jídelny jsem se už dávno přejedla, pomalu nakupuji i různé kuchařky. Oblíbila jsem si kuchařky z edice Apetit, protože jsou tématicky zaměřené, jsou celkem levné (299 Kč) a je v nich hodně receptů, které vypadají dobře. Někdy si kupuji i časopis Apetit. No a jelikož jsem byla na Apetit pikniku, kde měli zvýhodněnou cenu a dávali k nákupu dárky, tak jsem si koupila rovnou tři, a dostala k nim zástěru (konečně nebudu jak čuně :D) a docela pevné nákupní tašky.
Poslední kuchařka je Bioabecedář Hanky Zemanové, který jsem už dlouho chtěla a dostala jsem ho k narozeninám (spolu s kurzem vaření). Z větší části je to spíš encyklopedie, je v ní obrovské množství informací o nejrůznějších druzích obilnin, luštěnin, ořechů, semínek, olejů, atd. Doporučuju každému, kdo se trochu zajímá o zdravější způsob stravování než je současná česká kuchyně. A je v ní i poměrně dost receptů na zdravá jídla.

O omalovánkách pro dospělé jsem psala už v článku Co bylo a co bude. Obě knihy jsem si koupila v červnu, sice až po zkouškách, ale i tak jsem potřebovala odbourat ten nahromaděný stres. 101 mandal pro krásný den jsem si koupila, protože jsem na ně četla recenzi na některém z blogů. Stojí jen 99 Kč a na tu cenu je v ní opravdu spoustu obrázků k vymalování. Nejsou to klasické mandaly, protože ty jsou vždy v uzavřeném kruhu, ale mně to takhle vyhovuje víc. Tajná zahrada jsou úžasné omalovánky, které ručně kreslí Johanna Basford. Co jsem zatím viděla jiné omalovánky pro dospělé, tak její knihy u mě bezkonkurenčně vedou. Víc se dozvíte v plánovaném článku.



Tak to by bylo všechno,  celkem 29 nových kousků. Docela hezký komínek, co říkáte? :D Snad aspoň někdo bude mít chuť si přečíst moje dlouhé povídání :) Co na moje knihy říkáte, máte/četli jste/chcete si koupit? 



3 komentáře:

  1. Och, to jsou vážně slušné přírustky. :D Já tedy víc neodolala na Světě knihy, ale pak se naštěstí mírnila, takže za ty dva měsíce to bylo "jen" nějakých 21 knih, pokud se nepletu. :D A těším se na ten článek o té Tajné zahradě. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No mně to taky přišlo málo, jen šest knížek ze Světa knihy, ale ve výsledku jsem utratila docela dost a nic mi nezbylo :D No taky ti přibylo pěkných "pár" kousků :) To jsem ráda, vrhnu se na něj hned jak přijedu z FFka, takže příští týden :)

      Vymazat

Každý komentář mě moc potěší a ráda na něj odpovím :)